سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای آموزش ریاضی و علوم در مقطع ابتدایی از روشهای جدید استفاده ک

اپلیکیشن کودک شگفت انگیز بهترین اپلیکیشن برای یادگیری کودکان دلبندتان می باشد.

مقطع ابتدایی به ویژه‌ی سه سال اول آن سال‌های حیاتی برای یادگیری دانش‌آموزان است. بنابراین روش‌های آموزشی در این دوره اهمیت ویژه‌ای دارد.

برخی از دروس هستند که محتوای آنها نسبت به درس‌های دیگر سنگین‌تر بوده و اهمیت بیشتری دارد. در آموزش ابتدایی ریاضی اول ابتدایی، ریاضی دوم ابتدایی، ریاضی سوم ابتدایی و علوم اول ابتدایی، علوم دوم ابتدایی و علوم سوم ابتدایی خیلی مهم است. بنابراین برای آموزش ریاضی و علوم در کلاس اول، دوم و سوم دبستان باید از روش‌های مختلف کمک گرفت.

اما در شرایط فعلی سیستم آموزشی، شاید خیلی روش‌های قبلی به تنهایی کارامد نباشد و باید سراغ روش‌های جدیدتر رفت. البته پیش نیاز اصلی آموزش ریاضی و علوم در کلاس اول، دوم و سوم دبستان این است که معلم با عشق و علاقه این کار را

انجام دهد و تلاش کند رابطه‌ی دوستانه‌ی خوبی با دانش‌آموزان برقرار کند.

یکی از روش‌های آموزش دروس مهم در مقطع ابتدایی آموزش فاصله‌دار است که در آن محتوای آموزشی به صورت فشرده در سه بازه‌ی زمانی با دو استراحت کوتاه بین آن تکرار می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند در فاصله‌ی زمانی استراحت‌های بین آموزش به

بازی و سرگرمی مشغول شوند.

یکی از مزایای این روش آموزش ریاضی و علوم این است که دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا برای اینکه بتوانند به کار دیگری چون بازی کردن برسند، آموزش خود را خوب و به موقع به پایان برسانند.

روش دیگر در آموزش ریاضی و علوم در کلاس اول، دوم و سوم دبستان این است که روزی را به عنوان روز جذاب انتخاب کنید تا بتوانید بیشتر و بهتر روی موضوعی تمرکز داشته باشید. به هر حال دانش‌آموزان از نظر یادگیری با یکدیگر تفاوت دارند و در این روز

فرصتی فراهم می‌شود تا روی دروس سخت‌تر و مهم‌تر چون ریاضی و علوم تمرکز کرد.

بنابراین دانش‌آموزان و معلمان می‌دانند که می‌توانند در این روز به خوبی مشکلات را سر کلاس برطرف کنند. ضمن اینکه در این روز معلمان فرصت بیشتری دارند تا به صورت شخصی برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر وقت بگذارند.

یکی دیگر از روش‌های جدید آموزش ریاضی و علوم در کلاس اول، دوم و سوم دبستان بهره‌گیری از روش تعاملی است که در آن دانش‌آموزان در قالب یک فعالیت گروهی با دنیای واقعی اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنند.

اردوهای علمی و قرارگیری در موقعیت واقعی که دانش‌آموزان بتوانند درک بهتری از مفاهیم ریاضی و علوم داشته باشند، کمک می‌کند مغز آنها به شکل عمیقی مطالب را ذخیره کند.